Julia Hjalmarsson

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Julia - 3 oktober 2010 21:28

Igår var jag i Västerås med voltigen. Det var tävling på Hamre Ridklubb. Vi åkte ner jag, Anna, Malin, Stina, Ella, Frida, Josefine och hennes mamma. Vi hade ingen häst med utan lånade Challe (Charlestone) från Hamre.


Idag har jag räknat matte, varit till farfar, kört bil och varit i stallet.

Farfar fyllde år i tisdags så jag, pappa och Agnes var till honom i Karlborn. På hem vägen bestämde vi att vi skulle övningsköra på Lugnet parkeringen och svänger av vid Sveden och börjar köra över Myran. Då kommer pappa att här kan jag ju köra i vilket tempo jag vill så då körde vi lite på vägen först fram och tillbaka på den asfalterade biten. Och sedan även på grusvägen till Ica maxi. Så idag har jag kört i 30km/h, kört på både 2:an och 3:an, mött andra bilar, blivit omkörd och kört om rullskidåkare för första gången. 

På voltigen hade jag och Anna lag 2. De tränade grund övningar på Madicken. Efter deras träning longerade jag Lagos ett litet tag sedan gjorde jag i ordning Peppar och tog in och longerade honom.


  

Lagos

  

Madicken

Har tyvärr ingen bild på söta Peppar men det kommer nog snart!

Presentation


Namn: Julia
Ålder: 17
Gör: Går andra året på humanvetarprogrammet
Intressen: Orientering, hästar, dans, böcker, virkning

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Omdigitalkameror.se

Bloglovin

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards