Julia Hjalmarsson

Alla inlägg under september 2010

Av Julia - 30 september 2010 19:26

Jag är rätt trött. Men jag borde ha varit ut och sprungit backintervaller. Något sådant kanske vi kan hinna med imorgon.

En bild på underbara Lagos

 

  Junior, en annan fin häst

  

Av Julia - 29 september 2010 20:23

Jag tycker att Sanna och Sofias försenade present till Hannes var gullig. Var så grymt kul att se mär han hittade dem i skåpet. :)


Av Julia - 27 september 2010 17:37

Dagen började med ett krångligt matteprov. Efter det lunch till två egentligen, då skulle vi ha haft religion och jobbat i grupp. Min grupp bestämde att vi skulle läsa papper, som jag inte fått, när någon i klassen kom och sa att vi skulle läsa några sidor i naturkunskapsboken. Kom hem väldigt tidigt. Läste sidorna, tittade på tv. Var ute och träna. Tog några höstfoton i trädgården.


Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen medans min familj ska iväg.


  

Här är en fin men lerig Lagos. Fler bilder på Lagos och bilder från voltigelägret förra helgen finns på http://faluvoltige.webs.com/



Av Julia - 23 september 2010 21:38

Jag tycker att alla som är nyfikna på voltigegruppen jag hjälper till i ska gå in på vår hemsida http://faluvoltige.webs.com. Det finns bla bilder från förra helgens läger och videos från olika tävlingar.

...

Av Julia - 20 september 2010 19:52

Jag borde ha tränat idag. Ska försöka träna imorgon efter skolan, slutar tidigt.

Av Julia - 19 september 2010 19:41

Idag var det dag två på vårt voltigeläger. Har tränat lag 2 med Anna idag. Som vanligt longerade jag Madicken. Sedan longerade jag Lagos på lag 1 träning.

Av Julia - 18 september 2010 20:24

Idag har jag varit i stallet. Vi har voltigeläger med barnen den här helgen. De andra sover i stallet men jag sover hemma. Kameran fick följa med och det blev en del bilder på lag 1 men inte lag 2 och 3. Imorgon kommer den vara med också då kommer det bli bilder på alla tre lagen både på plåthäst och på hästen.


  

Här är Lag 1 på ridsportens dag.

Av Julia - 17 september 2010 17:09

Här kommer bild på mig och mina nya glasögon från Bruuns Bazaar.


   

Dessa glasögon fick jag för ett par veckor sen. Tror det är två idag. Jag är supernöjd och älskar dem verkligen.


Idag hade jag tre lektioner. Historia, idrott och demokrati. På historian gick vår lärare igenom ett par uppgifter om källkritik. På idrotten tog vi pulsen, körde hinderbanebrännboll och tog sedan pulsen efter ett varv. Vi skulle även toppa pulsen genom att springa två varv på hinderbanan. Jag måste ha räknat fel där....

Efter idrotten lunch och ett långt hål. På demokratin redovisade två grupper sina arbeten. Det var de som hade Miljöpartiet och de som hade Moderaterna.

Presentation


Namn: Julia
Ålder: 17
Gör: Går andra året på humanvetarprogrammet
Intressen: Orientering, hästar, dans, böcker, virkning

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Omdigitalkameror.se

Bloglovin

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards